مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 شهریور 1400 ساعت 08:002021-09-08پزشكي

برای درمان سوختگی سطحی از آنتی بیوتیک استفاده نکنید


مسئول فنی بیمارستان امام موسی کاظم (ع) اصفهان گفت: هرگز نباید از آنتی بیوتیک برای درمان سوختگی سطحی استفاده کرد.

- اصفهان – مسئول فنی بیمارستان امام موسی کاظم (ع) اصفهان گفت: هرگز نباید از آنتی بیوتیک برای درمان سوختگی سطحی استفاده کرد.

فریدون عابدینی در گفت وگو با اظهار داشت: برای این افراد توصیه های پزشکی وجود دارد که در صورت رعایت روند بهبودی را به خوبی سپری خواهند کرد.

وی با بیان اینکه ضروری است پس از سوختگی سطحی محلی که دچار سوختگی شده را در آب سرد قرار داد، ابراز داشت: باید این اقدام به مدت 10 تا 20 دقیقه با آب سرد هشت تا 15 درجه سانتی گرادی انجام شود.

استفاده از پانسمان مرطوب برای سوختگی سطحی مسئول فنی بیمارستان امام موسی کاظم (ع) اصفهان ادامه داد: باید پس از این زمان محل سوختگی را با استفاده از گاز مرطوب که شامل گاز وازلین و یا گازی که با سرم خیس شده باشد به مدت 10 تا 14 روز پانسمان کرد.

وی با تاکید بر اینکه به هیچ وجه نباید برای سوختگی سطحی از آنتی بیوتیک استفاده شود، اضافه کرد: چنانچه محل سوختگی دچار خارش بود نیز باید از قرص هیدروکسی زین یا سیتری زین برای از بین بردن خارش استفاده شود.

عابدینی با بیان اینکه ضروری است هر دو روز یکبار پانسمان محل سوختگی عوض شود، افزود: نباید با سوختگی سطحی مانند سوختگی عمیق برخورد شود و در هر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برای درمان سوختگی سطحی از آنتی بیوتیک استفاده نکنید

برای درمان سوختگی سطحی از آنتی بیوتیک استفاده نکنید