مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 شهریور 1400 ساعت 06:302021-09-08اقتصادي

تولید 50 هزار تن انگور در چهارمحال و بختیاری/ اصلاح رقم انگور عسگری در دستورکار است


مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: میزان تولید متوسط انگور سالانه حدود 50 هزار تن است که معمولا به شکل تازه خوری مورد مصرف قرار می گیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرکرد، عطاءالله ابراهیمی صبح امروز در حاشیه برداشت انگور از باغات استان گفت: میزان سطح زیر کشت انگور آبی در سطح استان 4 هزار و 200 هکتار و میزان سطح زیر کشت انگور دیم 200 هکتار است.

مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: میزان تولید متوسط انگور سالانه حدود 50 هزار تن است که معمولاً به شکل تازه خوری مورد مصرف قرار می گیرد.

اصلاح رقم انگور عسگری در دست اقدام  ابراهیمی ادامه داد: مشکل باغات انگور استان این است که معمولا رقم عسگری که رقم غالب است دیررس است و معمولا در شهریورماه می رسد که زمانی مناسب و منطبق با زمان مصرف را ندارد لذا یکی از برنامه های ما تغییر و اصلاح این رقم است.

باغات انگور توسعه می یابند وی بیان کرد: اجری طرح فراز انگور و توسعه باغات شیبدار برنامه های دیگر این سازمان است که با این طرح حدود 5 هزار تن یعنی حدود 10 درصد از این میزان تولید فرآوری می شود و تحولی بزرگ در بخش انگور و توسعه باغات فراهم خواهد شد.

ابراهیم شیرانی در ادامه گفت: رقم های کشت دیم در استان معمولا رقم های مقاوم در برابر خشکسالی هستند از جمله رقم رشه که از استان فارس به است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید 50 هزار تن انگور در چهارمحال و بختیاری/ اصلاح رقم انگور عسگری در دستورکار است

تولید 50 هزار تن انگور در چهارمحال و بختیاری/ اصلاح رقم انگور عسگری در دستورکار است