مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 شهریور 1400 ساعت 05:352021-09-08اقتصادي

آغاز برداشت انگور از مزار کردستان/ تکمیل زنجیره انگور از تولید تا خرید در استان


کردستان یکی از قطب های تولید محصولات کشاورزی و باغی در سطح کشوراست به گونه ای که 30 درصد اشتغال استان مربوط به بخش کشاورزی است و اما اکنون بخش کشاورزی استان بیش از گذشته در حال توسعه و پیشرفت است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سنندج، بررسی روند توسعه اقتصادی در نقاط مختلف جهان در طول زمان حاکی از آن است که کشورهای توسعه یافته، با تکیه بر مزیت های نسبی توانسته ‎اند از ظرفیت‎ های داخلی اقتصادی و نیز فرصت‎ های موجود در عرصه بین المللی به بهترین شکل استفاده کرده و مسیر رشد، توسعه، افزایش درآمد سرانه و بهبود سایر شاخص‎ های توسعه‎ یافتگی را به طور همزمان دنبال کنند.

بررسی روند تاریخی توسعه اقتصادی کشورها نشان می‎دهد که عمده کشورهای توسعه یافته دنیای امروز، کشاورزی را به عنوان بخش زیربنایی توسعه اقتصادی خود انتخاب کرده و با استفاده از ظرفیت ‎های فراوان این بخش توانسته‎ اند علاوه بر تامین نهاده‎ های مناسب برای رشد سایر بخش ها، به توسعه سایر بخش‎ ها نیز دست یابند.

بخش کشاورزی پیش شرط توسعه اقتصادی کشور است بخش کشاورزی همواره به عنوان یکی از بخش های مهم اقتصاد کشور بوده و دارای اهمیت ویژه است؛ این بخش ضمن مشارکت در ایجاد اشتغال، تولید ناخالص ملی، تامین مواد اولیه صنایع مختلف و تامین ارز نقش مهمی در تامین امنیت غذایی اقش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز برداشت انگور از مزار کردستان/ تکمیل زنجیره انگور از تولید تا خرید در استان

آغاز برداشت انگور از مزار کردستان/ تکمیل زنجیره انگور از تولید تا خرید در استان