مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 شهریور 1400 ساعت 09:502021-09-07فرهنگي

مستندی درباره «جلال آل احمد» + صوت نویسنده


رادیو ایران در سالروز درگذشت جلال آل احمد مستندی درباره این نویسنده معاصر کشورمان روانه آنتن می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، همزمان با سالروز درگذشت جلال آل احمد، رادیو ایران مستندی با همین عنوان همراه با صوت این نویسنده را به روی آنتن خواهد برد.

ریحانه یزدان دوست، تهیه کننده رادیو درباره ساخت این مستند، گفت: برای تهیه این مستند از سخنرانی های جلال آل احمد و خوانش داستان با صدای خودش استفاده کردیم.

وی افزود: سیمین دانشور، همسر جلال، او را خیلی شبیه نوشته هایش توصیف می کند و سبک جلال را خود او می داند برای همین به فکر بازسازی صدای سیمین دانشور افتادم.

همچنین در بخش هایی از مستند از اظهارنظرهای دکتر محمد صنعتی روانپزشک و منتقد ادبی و رضا سیدحسینی مترجم و نویسنده درباره عقاید و شیوه ی نوشتاری آل احمد استفاده کردیم.

یزدان دوست با اشاره به موسیقی هایی که مستند جلال آل احمد استفاده کرده است، توضیح داد: برای توصیف فضا از موسیقی حالت و موسیقی فیلم استفاده کردیم که بتوانیم آن دوران خصوصا دهه 30 ـ 40 و تفکرات جلال آل احمد را برای مخاطبان نشان بدهیم، به طوری که مخاطب آن فضا را حس کند.

این تهیه کننده رادیویی گفت: این مستند با روایتگری حسن همایی پنجشنبه، 18 شهریور ماه ساعت 18 و 30 دقیقه از رادیو ایران پخش می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مستندی درباره «جلال آل احمد» + صوت نویسنده

مستندی درباره «جلال آل احمد» + صوت نویسنده