مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 شهریور 1400 ساعت 07:352021-09-06اجتماعي

دام داران طارمی سریع تر نسبت به خروج دام های خود اقدام کنند


سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان طارم گفت: حضور دام در مراتع بعد از 15 شهریور باعث فرسایش خاک در آن محل می شود.

- ایسنا/زنجان سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان طارم گفت: حضور دام در مراتع بعد از 15 شهریور باعث فرسایش خاک در آن محل می شود.

رضا احمدی در گفت وگو با ایسنا، در رابطه با زمان خروج دام از مناطق ییلاقی در شهرستان طارم، اظهار کرد: دام داران از 15 خردادماه تا 15 شهریورماه به مدت سه ماه می توانند در مراتع برای چرای دام حضور داشته باشند ولی روز 15 شهریور روز خروج دامداران از مناطق ییلاقی است.

وی افزود: حضور دام ها بعد از 15 شهریور در مراتع باعث فرسایش خاک و از بین رفتن مراتع (پوشش گیاهی) آن منطقه می شود و بعد از 15 شهریور می توانند به سمت مناطق قشلاقی و میان بند حرکت کنند.

این مسئول تصریح کرد: بهتر است دام داران تعداد دام هایی که به مراتع می برند برابر با اندازه پروانه و مجوزی که دریافت کرده اند، باشد و این افراد در زمان های مقرر و بموقع در مراتع حضور داشته باشند.

احمدی خاطرنشان کرد: تقاضا دادیم تا دامداران هر چه سریع تر منطقه را ترک کرده و اگر این کار را انجام ندهند، یگان حفاظت منابع طبیعی اقدام به خروج دام و ارجاع پرونده قضایی به مراجع مربوطه خواهند کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دام داران طارمی سریع تر نسبت به خروج دام های خود اقدام کنند

دام داران طارمی سریع تر نسبت به خروج دام های خود اقدام کنند