مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 شهریور 1400 ساعت 06:152021-09-05بين الملل

یک نکته از عملیات «فتح 10»


یکی از تدابیر مهم فرماندهان در هشت سال دفاع مقدس، به ویژه در جبهه شمالی جنگ، بهره وری از توان و ظرفیت نیروهای کرد مخالف با رژیم صدام حسین و مشارکت دادن آن ها در پیشبرد اهداف عملیات ها بود.

- یکی از تدابیر مهم فرماندهان در هشت سال دفاع مقدس، به ویژه در جبهه شمالی جنگ، بهره وری از توان و ظرفیت نیروهای کرد مخالف با رژیم صدام حسین و مشارکت دادن آن ها در پیشبرد اهداف عملیات ها بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا،عملیات نفوذی فتح 10 در ساعت 1:45 بامداد 13 شهریورماه 1366 با رمز یا اباعبدالله الحسین (ع) در شمال استان کرکوک عراق آغاز شد.

نیروهای تیپ 58 مالک اشتر، پیش مرگان حزب الله کرد عراق و مجاهدین عراقی، با نفوذ به داخل عراق، مواضع دشمن را در منطقه سیدکان واقع در شمال استان اربیل، موردحمله قرار دادند.

نیروهای عمل کننده در نخستین ساعات عملیات توانستند پنج ارتفاع را در این منطقه به تصرف درآورند و همه پایگاه های حفاظتی و کمین های دشمن ر ا منهدم کنند.

در این عملیات غافلگیرانه، مقر فرماندهی گردان الخفیفه منهدم شد و همه نیروهای آن کشته یا زخمی شدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازروابط عمومی قرارگاه رمضان، در این حمله حدود 200 تن از جاش های گردان خفیفه 153 و 156 کشته شدند که در میان آن ها فرمانده گردان خفیفه 153، به نام حسین اسماعیل احمد و سه افسر دیگر ارتش و استخبارات عراق دیده می شدن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک نکته از عملیات «فتح 10»

یک نکته از عملیات «فتح 10»