مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 شهریور 1400 ساعت 09:152021-09-04بين الملل

زنگ خطر برای عربستان سعودی؛ دستور بایدن درباره تحقیقات حملات 11 سپتامبر


رییس جمهور آمریکا طی دستوری به وزارت دادگستری این کشور، خواستار بازنگری موضوع از طبقه بندی خارج شدن اسناد مربوط به حملات 11 سپتامبر و امکان انتشار عمومی آن شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، جو بایدن رییس جمهور آمریکا روز جمعه دستور بازنگری خارج شدن اسناد مربوط به حملات 11 سپتامبر و انتشار عمومی آنها را صادر کرد.

براساس این گزارش، بایدن به در این حملات و هواپیماربایان تحقیق کند.

  آنها در این نامه به میشل هوروویتز بازرس کل وزارت دادگستری آمریکا نوشته اند که احتمالا یک یا چند افسر پلیس فدرال مرتکب تخلفات عمدی با قصد از بین بردن شواهد و مدارک و یا جلوگیری از انتشار عمومی آنها شده اند.

شبکه آمریکایی سی ان ان نیز گزارش داده که مدیر اطلاعات ملی این کشور شخصاً در پرونده شکایت ولی عهد سعودی علیه یکی از مقام های اطلاعاتی سابق ریاض مداخله کرده تا مانع انتشار اطلاعات حساس شود.

عربستان سعودی مدعی است که هیچ نقشی در ربودن هواپیماها که با برجهای تجارت جهانی در روز 11 سپتامبر سال 2001 برخورد کردند نداشته است.

خانواده ها و بستگان قربانیان این حادثه طی دو دهه گذشته بارها خواستار ارائه اطلاعات بیشتر درباره تحقیقات و کشفیات اف بی آی درباره عاملان حوادث 11 سپتامبر شده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زنگ خطر برای عربستان سعودی؛ دستور بایدن درباره تحقیقات حملات 11 سپتامبر

زنگ خطر برای عربستان سعودی؛ دستور بایدن درباره تحقیقات حملات 11 سپتامبر