مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 شهریور 1400 ساعت 06:152021-09-04بين الملل

هشدار رییس سابق موساد به تکرار سناریوی افغانستان در عراق


یوسی کوهن، رییس پیشین سرویس امنیت خارجی اسراییل (موساد) با انتشار مقاله ای در یدیوت آحارونوت نسبت به تکرار تجربه افغانستان در عراق و خطرات چنین رویدادی برای تل آویو هشدار داد.

- یوسی کوهن، رییس پیشین سرویس امنیت خارجی اسراییل (موساد) با انتشار مقاله ای در یدیوت آحارونوت نسبت به تکرار تجربه افغانستان در عراق و خطرات چنین رویدادی برای تل آویو هشدار داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از میدل ایست آی، یوسی کوهن، رییس سابق سرویس اطلاعاتی موساد هشدار داده است که تل آویو باید از سناریوی خروج آمریکا از عراق بترسد زیرا این امر منجر به تسلط ایران و نیروهای وابسته به آن بر خاورمیانه می شود.

کوهن که دوران ریاست وی به عنوان رییس اطلاعات خارجی اسراییل در ماه ژوئن به پایان رسید، در مقاله ای در یدیعوت آحارونوت نوشت: خروج شتابزده و بی فکر [آمریکا] می تواند منجر به فروپاشی کامل عراق شود، خروج سربازان آمریکایی از عراق باعث درگیری فرقه ای می شود و افزایش حضور ایران می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازیورونیوز، وی با اشاره به حضور تنها 2500 نظامی آمریکایی در خاک عراق و عدم مشارکت آن ها در عملیات رزمی گفته است، خروج نهایی ایالات متحده از عراق، منجر به آشوب و بروز بحران های قومی-مذهبی، تروریستی و همچنین افزایش حضور ایران در عراق خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار رییس سابق موساد به تکرار سناریوی افغانستان در عراق

هشدار رییس سابق موساد به تکرار سناریوی افغانستان در عراق