مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 شهریور 1400 ساعت 05:102021-09-04فرهنگي

عربلو و بازنویسی «گرشاسب نامه»/ زندگی مدرن با کتاب کلاسیک چطور جور درمی آید؟


احمد عربلو «گرشاسب نامه» را در قالب داستان هایی پیا پی و مرتبط با هم بازنویسی کرده و هر داستان ما را با خود به دنیای افسانه هایی که سرشار از پند و اندرزند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس،  قصه های شیرین ایرانی سبک زندگی امروز، روی مطالعه کتاب های کهن تأثیر گذاشته است یا خیر.

او می گوید سبک زندگی امروزی، ما را از کتاب دور کرده و اگر کشوری جامعه سالم می خواهیم باید برنامه ریزی برای بالا رفتن سرانه مطالعه را افزایش دهیم.

مشروح گفت وگو با این نویسنده را بخوانید.

* چرا گرشاسب نامه را برای بازنویسی و ارائه به نوجوان‎ ها انتخاب کردید؟  یک سری کار به من پیشنهاد شد که گرشاسب نامه هم جزو آن ها بود.

من این کتاب را انتخاب کردم، چون متاسفانه به دلایل مختلف فرصت مطالعه کامل گرشاسب نامه را پیدا نکرده بودم و این فرصتی بود تا بتوانم کل کتاب را مطالعه کنم.

دلیل دیگرم این بود که بچه ها تاحدی با گلستان و بوستان آشنا هستند و بازنویسی های زیادی از این کتاب ها، با سبک های مختلف نگارشی صورت گرفت است، اما گرشاسب نامه را نمی شناسند و می توانم فرصت آشنایی بچه ها با این اثر فراهم کنم.

برای خودم هم عجیب است که چرا تا به حال دنبال این اثر نرفتیم، چون این کتاب شامل داستان هایی بسیار پندآموز و هیجان انگیز است و وقتی کارم را شروع کرده و به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عربلو و بازنویسی «گرشاسب نامه»/ زندگی مدرن با کتاب کلاسیک چطور جور درمی آید؟

عربلو و بازنویسی «گرشاسب نامه»/ زندگی مدرن با کتاب کلاسیک چطور جور درمی آید؟