مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 شهریور 1400 ساعت 04:102021-09-04سياسي

نیاز به مدیریت جامع آب برای مقابله با خشکسالی در تهران


رییس اداره مدیریت زیستگاه ها و امور مناطق اداره کل محیط زیست استان تهران با بیان اینکه به تدوین یک برنامه جامع مدیریت آب نیاز است، گفت: لازم است چند دستگاه باید همکاری کنند و در نهایت در سطح سازمان مدیریت و برنامه ریزی یک برنامه جامع برای کنترل این وضعیت تدوین شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا هفته گذشته فهرستی از 20 مشکل استان تهران بر اساس یافته های مرکز پژوهش های مجلس منتشر شد که دومین مشکل این استان قرارگیری در یهنه بندی خشکسالی شدید و بسیار شدید بود.

امیرعباس احمدی در گفت و گو با ایسنا در این باره اظهارکرد: وضعیت خشکسالی به طور قطع بر شرایط طبیعی مناطق چهارگانه محیط زیستی تهران تاثیرگذار خواهد بود.

خشکسالی های دوره ای که به طور طبیعی ممکن است رخ دهد و تبعات منفی برای این مناطق داشته باشند مثل کمبود آب برای حیات وحش، کاهش سطح رویش گیاهی، تغییر در زمان بذردهی و رویش گیاهان.

طبیعت خود را با این شرایط طی میلیون ها سال وفق داده است اما عواملی در کنار این خشکسالی ممکن است تاثیرات منفی بر طبیعت داشته باشد که ما هنوز خودمان را به عنوان بهره بردار از این مناطق یا ساکنان این منطقه وفق نداده ایم.

وی در ادامه گفت: کاهش سطح آب های زیرزمینی و فرونشست زمین بیشتر در جنوب غرب تهران وجود دارد و در این مناطق مدیریت آب حرف اول را می زند؛ چه در زمینه م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیاز به مدیریت جامع آب برای مقابله با خشکسالی در تهران

نیاز به مدیریت جامع آب برای مقابله با خشکسالی در تهران