مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 12 شهریور 1400 ساعت 08:352021-09-03سياسي

22 نقد محوری و ده ها نقد جزیی یک اقتصاددان بر مواد طرح قانون بانک مرکزی


یک اقتصاددان پولی ترکیب هیات عالی، عدم رعایت تفاوت میان قانون و آیین نامه های اجرایی، تناقض در اختیارات هیات عالی، نقص در اهداف قانون، ضعف در جایگاه و چینش ترکیب شورای فقهی، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، عادل پیغامی فارغ التحصیل مقطع دکتری اقتصاد پولی از دانشگاه امام صادق علیه السلام و استاد اقتصاد اقتصاد با گرایش پول و بانکداری است.

وی معتقد است بانکداری مرکزی خود یک رشته مطالعاتی است و با اقتصاد پولی تفاوت دارد این حوزه در برخی کشورها به یک رشته تحصیلی تبدیل شده است.

  بسیاری از نقدهایی که توسط برخی افراد در یک سال اخیر نسبت به طرح قانون جمع بندی شده و ارائه پیشنهادات، بخش عمده مواد، اجزاء مواد و تبصره های این طرح را نقد کرده و در بسیاری موارد پیشنهادات اصلاحی در کنار آن نوشته شده است.

متن کامل نقدهای و پیشنهادات اصلاحی عادل پیغامی را در ادامه می خوانید: *ضعف های پشتیبانی از قانون فقدان سند پشتیبان به جهت بیان وضع موجود اقتصاد ایران و علت تدوین قانون پیش رو؛ باید مشخص شود که تصور نگارندگان این قانون از بانک مرکزی چیست؟ آیا نقش بانک مرکزی در کشور ایران با نقش بانک مرکزی در سیر کشورها از جمله ایالات متحده یکسان است؟ این امر خود را در بیان اهداف، وظایف و اختیارات بانک مرکزی نشان خواهد داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

22 نقد محوری و ده ها نقد جزیی یک اقتصاددان بر مواد طرح قانون بانک مرکزی

22 نقد محوری و ده ها نقد جزیی یک اقتصاددان بر مواد طرح قانون بانک مرکزی