مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 12 شهریور 1400 ساعت 05:302021-09-03سياسي

سیستانیان نخستین خونخواهان سید الشهدا/ لزوم تعظیم شعائر عاشورایی


رییس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه سیستانیان نخستین خونخواهان امام حسین (ع) بودند، گفت: هویت مردم سیستان باید در عالم جلوه گر شود.

- ، حجت الاسلام محمد قمی پیش از ظهر امروز در اجتماع مردمی پاسداشت اولین قیام مردم سیستان به خونخواهی امام حسین (ع) که در میدان امام حسین (ع) زابل با حضور پرشکوه مردم برگزار شد، اظهار داشت: نخستین قیامی که پس از حادثه عاشورا برای خون خواهی امام حسین (ع) به وقوع پیوست، قیام مردم سیستان بر ضد حاکمان اموی بود.

وی با اشاره به اینکه نکات افتخار برانگیز و شور انگیزی در قیام مردم سیستان به خونخواهی امام حسین (ع) است که به تک تک آن نکات باید بالید، افزود: مردم ولایتمدار سیستان به خودشان اجازه ندادند با این موضوع کنار بیایند و با خروش خود به خونخواهی امام حسین (ع) قیام کردند.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه اساساً تاکید معارف دینی ما و حیات بخشی قرآن تاکید اش به قیام است، ادامه داد: امت هایی که قیام می کنند گره های بزرگ را باز می کنند و آفرین بر مردم سیستان که زودتر از بقیه به خونخواهی امام حسین (ع) قیام کردند.

وی با تاکید بر اینکه مردم ولایتمدار سیستان شایسته تحسین هستند، گفت: باید به فرهنگ و مردم سیستان افتخار کرد زیرا با یک قیام کاملاً مردمی در مقابل زور و قدرت بزرگ آن زمان مقابله و ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیستانیان نخستین خونخواهان سید الشهدا/ لزوم تعظیم شعائر عاشورایی

سیستانیان نخستین خونخواهان سید الشهدا/ لزوم تعظیم شعائر عاشورایی