مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 شهریور 1400 ساعت 05:452021-09-02پزشكي

کمبود داروی رمدسیویر در آذربایجان غربی وجود ندارد


مدیر نظارت و ارزیابی مواد و فرآورده های دارویی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: کمبودی در توزیع داروی رمدسیویر در استان وجود ندارد.

- ایسنا/آذربایجان غربی مدیر نظارت و ارزیابی مواد و فرآورده های دارویی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: کمبودی در توزیع داروی رمدسیویر در استان وجود ندارد.

فاطمه آقازاده در گفت وگو با ایسنا افزود: در حال حاضر در استان هیچ کمبودی در تامین و توزیع داروی رمدسیویر که توسط پزشکان متخصص در درمان بیماران کرونایی تجویز می شود وجود ندارد.

وی اظهار کرد: در بین داروهای اصلی مورد استفاده در بیماری کرونا در حال حاضر فقط داروی توسیلیزومب با برند تمزیوا دچار کمبود کشوری بوده و کمبود استانی نیست که دلیل آن هم عدم کفاف میزان تولید و افزایش مصرف به دلیل موج پنجم شیوع کرونا است.

مدیر نظارت و ارزیابی مواد و فرآورده های دارویی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با تاکید به اینکه این دارو فقط در داروخانه های بستری کرونا موجود است، خاطر نشان کرد: در حال حاضر این دارو به صورت سهمیه ای محدود دراختیار استان قرار می گیرد و این معاونت پیگیر دریافت تعداد سهمیه بیشتر از سازمان است.

آقازاده یاد آور شد: با توجه به شیوع موج پنجم کرونا در کشور و افزایش چندین برابری مصرف سرم و خروج یکی از کارخانه جات تولیدی از خ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمبود داروی رمدسیویر در آذربایجان غربی وجود ندارد

کمبود داروی رمدسیویر در آذربایجان غربی وجود ندارد