مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 شهریور 1400 ساعت 00:502021-09-01بين الملل

گفتگو با طالبان تامین کننده منافع واشنگتن است


معاون وزیر خارجه آمریکا ابراز امیدواری کرد که اداره افغانستان از سوی طالبان متفاوت از گذشته باشد و افزود که ارتباط با طالبان به نفع آمریکاست.

- به نقل از سی ان ان، ویکتوریا نولاند ، معاون وزیر خارجه آمریکا ابراز امیدواری کرد که اداره افغانستان از سوی طالبان متفاوت از 20 سال پیش و در زمان حاکمیت قبلی این گروه باشد.

نولاند این سخنان را در جریان نشست خبری خود در ساختمان وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد و افزود: دیپلمات های ما از کابل بازگشته اند، اما کار دیپلماتیک با شرکای مان در افغانستان ادامه دارد.

این مقام آمریکایی همچنین تاکید کرده که واشنگتن مشتاقانه منتظر ادامه تلاش های میدانی در مورد خروج از افغانستان از جمله از مسیرهای زمینی است و تلاش ها تا خروج آخرین آمریکایی از افغانستان ادامه خواهد داشت.

معاون وزیرخارجه آمریکا در ادامه به بیان انتظارات جامعه جهانی از طالبان پرداخت و گفت که اگر طالبان افغانستان را متفاوت از گذشته اداره کنند، از این رویکرد سود خواهند برد.

نولاند همچنین از ادامه ارتباطات و تماس ها با طالبان در افغانستان خبر داد و گفت: به گفت وگوهای خود با طالبان ادامه می دهیم زیرا منافع ما و متحدان و شرکای ما را تأمین می کند و انتظار داریم که طالبان به تعهدات خود در مورد حقوق بشر و قوانین بین المللی احترام گذارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گفتگو با طالبان تامین کننده منافع واشنگتن است

گفتگو با طالبان تامین کننده منافع واشنگتن است