مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 شهریور 1400 ساعت 14:052021-09-01بين الملل

آژانس بین المللی انرژی اتمی: وضعیت نیروگاه فوکوشیما دایچی بهبود یافته است


آژانس بین المللی انرژی اتمی به تازگی اعلام کرده است که وضعیت نیروگاه فوکوشیما بهبود یافته و روند خنثی سازی این تاسیسات به شکلی مناسب ادامه دارد.

- آژانس بین المللی انرژی اتمی: وضعیت نیروگاه فوکوشیما دایچی بهبود یافته است آژانس بین المللی انرژی اتمی به تازگی اعلام کرده است که وضعیت نیروگاه فوکوشیما بهبود یافته و روند خنثی سازی این تاسیسات به شکلی مناسب ادامه دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از ورلد نیوکلیر نیوز، آژانس بین المللی انرژی اتمی برای پنجمین بار برنامه ها و فعالیت های ژاپن درخصوص عملیات خنثی سازی در نیروگاه اتمی فوکوشیما دایچی را که در سال 2011 دچار یک سانحه بزرگ هسته ای شد، مورد بازبینی قرار داد.

این بازبینی توسط یک گروه 12 نفره متشکل از 9 بازرس آژانس و سه فرد دیگر از اندونزی، انگلیس و آمریکا و طی یک بازه زمانی تقریبا دو ماهه از 30 ژوئن تا 27 اوت انجام شد که در آن وضعیت کنونی تاسیسات، برنامه های آینده برای انتقال و از بین بردن سوخت مصرف شده، بازیابی پسماندهای سوختی، مدیریت زباله های آلوده به رادیواکتیو، آب و تاسیسات مورد بررسی قرار گرفت.

این گروه پیش از این نیز به درخواست دولت ژاپن در سال های 2015 و 2018 روند رسیدگی به نیروگاه فوکوشیما را مورد بررسی قرار داده بودند و این بار نیز به صورت گفت وگوهای آنلاین و حضوری در وین و ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آژانس بین المللی انرژی اتمی: وضعیت نیروگاه فوکوشیما دایچی بهبود یافته است

آژانس بین المللی انرژی اتمی: وضعیت نیروگاه فوکوشیما دایچی بهبود یافته است