مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 شهریور 1400 ساعت 05:152021-09-01سياسي

روایت فارس از جسارت پیشمرگ مسلمان کُرد/بیاید شاه تون را تحویل بگیرد، من رفتم!


«داریوش چاپاری» یکی از شهدای پیشمرگ مسلمان کُرد بود که مجسمه شاه را در سنندج پایین کشید در شهر چرخاند و بعد آن را داخل حیاط ساختمان ساواک انداخت و گفت «بیاید شاه تون را تحویل بگیرد، - خبرگزاری فارس کردستان/در همان آغازین روزهای انقلاب وقتی سنندج به آشوب کشیده شد و همه جای شهر صحنه زد و خورد نیروهای ضدانقلاب شد و حوادث متعدد یک به یک روی داد، عده ای از مردمان این شهر از جان خود گذشتند تا برای رهایی مردم از دست ضد انقلاب پیشمرگ آنها شوند و اینگونه بود که سازمان پیشمرگان مسلمان کرد این ناجیان مردم سنندج به پا خواستند.

در محلات قدیمی شهر سنندج قدم می زنم آنجایی که 40 و چند سال قبل صحنه آشوب گروه های مخالف شده بود، مردم در تنگنا بودند و بسیاری از آنها صدمات جبران ناپذیری دیدند.

مراجعه به تاریخ به تاریخ روزهای آشوب مراجعه می کنم همه جا سخن از نقش ویژه پیشمرگان مسلمان کرد است، انسان هایی که برای نجات مردم و شهر از جان و مال خود گذشتند.

در برخی از مقاطع تاریخی با انسان هایی روبه رو می شویم که ظرفیت وجودی آنها نه در مکان و نه در زمان نمی گنجد و در واقع بین آنها با نسل های قبل و بعد از خود یک تفاوت های ماهوی وجود دارد چرا که شیوه سلوک و رفتار آنها بر مداری می گردد که کاملا متفاوت است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایت فارس از جسارت پیشمرگ مسلمان کُرد/بیاید شاه تون را تحویل بگیرد، من رفتم!

روایت فارس از جسارت پیشمرگ مسلمان کُرد/بیاید شاه تون را تحویل بگیرد، من رفتم!