مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 شهریور 1400 ساعت 04:302021-09-01پزشكي

بدغذایی کودکان عامل خطر است


بستی حاوی شکر و چربی زیادی است و نباید به عنوان جایگزین شیر و لبنیات به خصوص در کودکانی که مستعد اضافه وزن و چاقی هستند، استفاده شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از مهر، گلبن سهراب، با اشاره به اینکه بهتر است غلات سبوس دار جایگزین انواع تصفیه شده آن شود، افزود: سبوس غلات حاوی مقدار زیادی از انواع ویتامین ها و املاح است و جایگزین کردن آنها به جای انواع تصفیه شده علاوه بر اینکه به تأمین این عناصر که ضروری برای سلامت و رشد کودکان هستند کمک می کند در پیشگیری از چاقی هم مؤثر است، غلات تصفیه نشده (سبوس دار) باعث افزایش احساس سیری در کودکان می شوند و جلوی پرخوری آنها را می گیرند.

وی با بیان اینکه متغیرهای خانوادگی بر چاقی کودکان مؤثر است ادامه داد: کودکانی که والدینشان چاق هستند خطر بیشتری برای ابتلاء به چاقی دارند همچنین چاقی بیشترین شیوع را در میان تک فرزندان و کمترین شیوع را در میان کودکان خانواده های شلوغ دارد.

سهراب گفت: در کودکان به خصوص سنین پیش دبستان والدین و خواهر و برادرهای بزرگ تر بیشترین نقش را در شکل گیری الگوهای غذایی دارند چرا که غذا خوردن در کنار خانواده از موارد بسیار مهم و تأثیر گذار در ایجاد آرامش و شکل گیری عادات غذایی صحیح در کودکان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بدغذایی کودکان عامل خطر است

بدغذایی کودکان عامل خطر است