مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 شهریور 1400 ساعت 04:052021-09-01فرهنگي

اختتامیه 23اُمین جشنواره بین المللی قصه گویی استان تهران برگزارشد


اختتامیه بیست و سومین جشنواره بین المللی قصه گویی استان تهران برگزار شد، در این جشنواره برای اولین بار قصه گویی با زیبان اشاره نیز آغاز شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازشامگاه سه شنبه با حضور تعداد محدودی از برگزیدگان، مدیرکل و معاونین کانون استان تهران و رییس گروه پژوهش و ترویج قصه های ایرانی کانون پرورش فکری برگزار شد.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران با اشاره به اینکه 18 قصه گوی این استان به داوری مرحله منطقه ای راه یافتند، گفت: شعار این دور جشنواره با عنوان آینده ساختنی است برگزار شد، که به لطف خدا بتوانیم امید را به مخاطبان القا کنیم.

فاطمه تنهایی با اشاره به اینکه یکی از اهداف کانون از برپایی این جشنواره تجدید و احیای سنت قصه گویی است، تصریح کرد: قصه را می توانیم انباشت تجارب انسان ها در زمان ها و نسل های مختلف معرفی کنیم که آرزو ها، خواسته ها، تمایلاتشان و دست آوردهایشان را همگی در قالب افسانه و روایت بیان می کنند.

به گفته مدیر کل کانون پرورش فکری استان تهران قصه گویی و قصه شنیدن یک سنت عمومی و جزیی از فرهنگ و گذشته ایرانیان است.

تنهایی با اشاره به کارکرد تربیتی قصه گویی برای گردهمایی اعضای خانواده دورهم، تاکید کرد: قصه گویی از ریشه ای دیرینه برخوردار است و یک حس نوستالژیک میان خانواده های ایرانی ایجاد می کند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختتامیه 23اُمین جشنواره بین المللی قصه گویی استان تهران برگزارشد

اختتامیه 23اُمین جشنواره بین المللی قصه گویی استان تهران برگزارشد