مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 شهریور 1400 ساعت 03:252021-09-01پزشكي

عوارض مصرف رمدسیویر در منزل/انتقاد از سی تی اسکن بی مورد


رییس بخش عفونی بیمارستان لقمان حکیم استفاده خودسرانه از داروهایی مانند رمدسیویر را در مبتلایان به کرونا مورد انتقاد قرار داد و گفت: این دارو برای بیماران در منزل هیچ اثربخشی ندارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخصوصاً افرادی که در منزل تحت درمان هستند و علامت های جدی و خطرناک ندارند به هیچ عنوان نیاز به سی تی اسکن، تجویز آنتی بیوتیک، کورتن، داروهای ضد ویروسی و دگزامتازون و…، ندارد.

وی با بیان اینکه مراجعه بیماران در دو یا سه روز اول ابتلاء به کرونا به بیمارستان و درخواست سی تی اسکن غیرضروری است، گفت: غالباً با هر سی تی اسکن به اندازه 170 تا 180 عکس ساده اشعه به بیمار وارد می شود، این عمل بی مورد ضررهای بی شماری مانند سرطان سینه و تیرویید را در پی دارد.

شکوهی ادامه داد: درگیرشدن ریه ها، ماهیت اصلی ویروس کرونا است که در بیشتر مبتلایان وجود دارد و عوارض جدی هم ندارد، بنابراین به هیچ عنوان انجام سی تی اسکن در افرادی که مبتلا به کووید بوده و در منزل تحت درمان هستند، کاربرد ندارد.

وی تاکید کرد: اکسیژن خون است که مشخص می کند، بیمار نیاز به مداخلات درمانی دارد یا خیر، بنابراین درمان در منزل، خودسرانه و با داروهای مختلف کاملاً اشتباه است.

شکوهی بار دیگر استفاده خودسرانه از دارو در مبتلایان به کووید 19 را مورد انتقاد قرار داد و عنوان کرد: این موضوع که


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عوارض مصرف رمدسیویر در منزل/انتقاد از سی تی اسکن بی مورد

عوارض مصرف رمدسیویر در منزل/انتقاد از سی تی اسکن بی مورد