مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 شهریور 1400 ساعت 18:302021-08-29سياسي

علوم شناختی حساس ترین علم برای مدیریت تغییر است


داودی کارشناس ارشد رسانه و علوم شناختی گفت: عملیات روانی عمدتاً نتیجه محور است، درحالیکه در علوم شناختی مسیرِ رسیدن به نتیجه، هدف است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، دکتر علیرضا داودی در اولین قسمت از برنامه ”ساعت بیست و چهار و یک دقیقه“ که دوشنبه و چهارشنبه هر هفته ساعت 16 از رادیو گفت و گو به روی آنتن می رود، گفت: علوم شناختی یکی از عالی ترین، پیشرفته ترین و حساس ترین علوم برای در اختیار گرفتن مدیریت تغییر است بنابراین علوم شناختی بسیار فراتر از مجموعه علوم منبعث از عملیات روانی است.

او با بیان اینکه علوم شناختی، مهندسی سازه های مسیرِ رسیدن به یک نتیجه مطلوب است گفت: در عملیات روانی می گویند باید این نتیجه را حاصل کنم و روی نتیجه متمرکز می شوند، بنابراین تمرکز روی نتیجه خیلی وقت ها فرد را از مهندسی سازه های فرآیند برای رسیدن به آن نتیجه باز می دارد.

آقای داودی تاکید کرد: در علوم شناختی تغییر ِژنُم باورها و دیدگاه ها مدنظر است نه خودِ باورها و دیدگاه ها و به همین علت فرآیند علوم شناختی فرآیند صددرصد نتیجه بخش است.

کارشناس ارشد علوم شناختی در ادامه با بیان اینکه آنچه هم اکنون در ایران در باب علوم شناختی ملاحظه می کنیم عمدتاً یا ترجمه است یا برداشت از ترجمه هاست تصریح کرد: در عملیات روانی برای رسیدن به یک نتیجه مثلا چهار تا تکنیک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علوم شناختی حساس ترین علم برای مدیریت تغییر است

علوم شناختی حساس ترین علم برای مدیریت تغییر است