مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 شهریور 1400 ساعت 08:252021-08-29اقتصادي

حباب کاذب قیمت برنج در بازار/ باید قیمت هر کیلو برنج حداکثر 32 هزار تومان باشد


امسال تولید پر محصول برنج در شمال خوب بوده و کشاورزان برنج را با قیمت بالا نمی فروشند، بلکه حباب کاذب قیمتی توسط دلالان بوجود می آید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از گروه اقتصادی خبرگزاری صدا و سیما، علی اکبریان نایب رییس انجمن برنج در ارتباط با رسانه ملی افزود: امسال تولید پر محصول برنج مثل ندا و فجر و طارم در شمال بسیار خوب بوده و کشاورزان قیمت برنج را بالا نمی فروشند بلکه حباب کاذب قیمتی توسط دلالان بوجود می آید که بالاتری قیمت برنج طارم در استان های مازندران 35 هزار تومان است.

 وی اضافه کرد: از سه ماه پیش اگر افزایشی در قیمت برنج مانند دیگر اقلام مصرفی بوده تا به امروز قیمت آن ثابت بوده و الان هم وقت برداشت برنج است.

هرچند برای کشاورز اصلا صرف نمی کند و بیشتر محصول خود را سر زمین می فروشند، اما دست داشتن دلالان و واسطه ها و فروشندگان در تهران قیمت را بالا می برند که از دست کشاورز خارج است و شنیده شده قیمت هر کیلو برنج ایرانی با 42 هزار تا 50 هزار تومان و برنج خارجی 23 هزار تا 28 هزار تومان است و باز حباب این قیمت را عواملی همچون خشکسالی، کاهش واردات و هزینه های بالای تولید علت این گرانی می دانند که با توجه به آغاز فصل برداشت و عرضه برنج سال گذشته مانده در انبارها، مسائلی همچون خشکسالی و گرانی هزینه های تولید بهانه ای بیش ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حباب کاذب قیمت برنج در بازار/ باید قیمت هر کیلو برنج حداکثر 32 هزار تومان باشد

حباب کاذب قیمت برنج در بازار/ باید قیمت هر کیلو برنج حداکثر 32 هزار تومان باشد