مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 5 شهریور 1400 ساعت 20:552021-08-27بين الملل

ماجرای سابقه دار اهدای تابلوهای فرشچیان به کشورها


محمود فرشچیان از جمله نقاشان معاصر ایرانی است که آثارش هر بار با قیمت های میلیاردی رکورد حراجی ها را جا به جا می کند و برخی از آثار او هم توسط وزرای امور خارجهٔ ایران به عنوان هدیه به سفرا و وزرای کشورهای خارجی اهدا شده است.

- روز گذشته هم خبری منتشر شد درباره اهدای یکی از آثار این نقاش با عنوان یوسف و زلیخا به ژاپنی ها؛ اما نکته قابل تامل در آن، اهدای این اثر توسط دانشجوی ایرانی مقیم ژاپن به رییس یکی از مراکز استانی این کشور است و هدف هم حمایت از فعالیت ها و اقدامات فرهنگی و هنری ایرانیان و دانشجویان مقیم عنوان شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمود فرشچیان، نقاش و هنرمند معاصر تاکنون آثار زیادی را با مضامین معنوی خلق کرده که اغلب روایت گر رویدادهای مهم مذهبی و عرفانی هستند.

از بین آثار این هنرمند، 15 اثر او به موزه آستان قدس رضوی اهدا شده است.

که از آن جمله می توان به پنجمین روز آفرینش (1352)، عصر عاشورا (1355)، ضامن آهو2 (1388)، پرچمدار حق (1389) و معراج (1391 ) اشاره کرد.

در روز گذشته اما خبری مبنی بر اهدای یکی از تابلوهای این هنرمند به نام یوسف و زلیخا به مرکزی بین المللی در یکی از استان های ژاپن منتشر شد؛ هدف از اهدای تابلوی استاد فرشچیان تعمیق و توسعه تعاملات با موسسات و مجموعه های فعال در زمینه حمایت از فعالیت ها و اقدامات فرهنگی و هنری ایرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماجرای سابقه دار اهدای تابلوهای فرشچیان به کشورها

ماجرای سابقه دار اهدای تابلوهای فرشچیان به کشورها