مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 شهریور 1400 ساعت 18:502021-08-26سياسي

وقتی مسائل اقتصادی بزرگ ترین چالش است


فرشته احمدی بزرگ ترین چالش فرهنگ را مسائل اقتصادی خواند و گفت: این موضوع منجر به تزریق نگاه سطحی و گذرا به فرهنگ و ادب شده است.

- فرشته احمدی بزرگ ترین چالش فرهنگ را مسائل اقتصادی خواند و گفت: این موضوع منجر به تزریق نگاه سطحی و گذرا به فرهنگ و ادب شده است.

این داستان نویس و منتقد ادبی در گفت وگو با ایسنا درباره وضعیت مدیریت فرهنگی در دولت های یازدهم و دوازدهم اظهار کرد: اگر بخواهیم کوتاه مدت به این موضوع نگاه کنیم یعنی چهار سال به چهار سال و هشت سال به هشت سال، باید دقیق تر و با جزییات بیشتری صحبت کنیم و با مثال پیش برویم.

اما اتفاقی که برای صنعت نشر گذشته از نگاه حاکم بر ادبیات، افتاده این است که در بخش اقتصادی با گرانی وحشتناک کاغذ و بی میلی ناشران برای چاپ کتاب های معمول و کم فروش و هجوم ناشران به سمت کتاب هایی که از فروشش مطمئن باشند، مواجه هستیم که این موضوع منجر به تزریق نگاه سطحی و گذرا به فرهنگ و ادب شده است.

او با تأکید بر این که بزرگ ترین چالش ما در حوزه فرهنگ، چالش اقتصادی است، گفت: با هر ناشری که صحبت کنید، می بینید که در یکی دو سال اخیر به زور دارند از پس مشکلات اقتصادی و حل مسائل درونی شان برمی آیند.

هیچ گاه کتاب برای مردم جزء کالاهای ضروری شان محسوب نمی شد و قشر خاصی حاضر بودند از خیر یک سری چیزهای ضروری بگذرند و کت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وقتی مسائل اقتصادی بزرگ ترین چالش است

وقتی مسائل اقتصادی بزرگ ترین چالش است