مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 شهریور 1400 ساعت 00:302021-08-25سياسي

چه ملاحظات قانونی پیرامون وضعیت زنان در زندان وجود دارد؟


نحوه رفتار با زنان زندانی به عنوان یکی از اقشار آسیب پذیر جامعه در سراسر جهان مورد توجه نظام های حقوقی کشور های مختلف بوده و در این راستا در مجموعه قوانین داخلی خود موادی را به این قشر از زندانیان اختصاص داده اند.

- در بُعد بین المللی هم بالغ بر 50 سال پیش سندی تحت عنوان قواعد حداقل استاندارد رفتار با زندانیان در سازمان ملل به تصویب رسید که در مورد همه زندانیان به طور یکسان اجرا و اعمال می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک سند سازمان ملل درخصوص زندانیان در زمره اسناد بین المللی حقوق بشر محسوب می شود و با توجه به اینکه صرفاً حقوق افراد خاصی تحت عنوان زندانیان را مورد حمایت قرار می دهد در دسته اسناد خاص بین المللی نیز قرار می گیرد، اما از حیث ماهیت، سند یاد شده دارای جنبه اعلامیه ای است و از این جهت بر دولت های عضو الزام آور نیست، بلکه صرفاً دارای ارزش اخلاقی و سیاسی است.

البته محتوای اعلامیه یاد شده در بسیاری از اسناد حقوق بشری الزام آور گنجانده شده که از این جهت رعایت مفاد آن بر دولت های عضو آن ها الزام آور است.

سند داخلی حمایت از زندانیان زن سند استاندارد رفتاری با زندانیان سازمان ملل حاوی چهار فصل و 70 ماده است که در هر فصل به موضوعات مهمی درباره حقوق و تکالیف زنان زندانی که در انتظار محاکمه هستند (متهمان و مظنونان زن) و نیز زنان زندانی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چه ملاحظات قانونی پیرامون وضعیت زنان در زندان وجود دارد؟

چه ملاحظات قانونی پیرامون وضعیت زنان در زندان وجود دارد؟