مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 شهریور 1400 ساعت 13:402021-08-25اقتصادي

شکر تا آخر سال گران نمی شود/ دولت سیزدهم به خودکفایی کمک کند


دبیر انجمن کارخانجات تولیدکنندگان قند و شکر با بیان اینکه قیمت شکر تا پایان سال افزایشی ندارد، گفت: با توجه به افزایش شدید قیمت جهانی، تولید داخل بر واردات مزیت یافته است.

- بهمن دانایی، دبیر انجمن کارخانجات تولیدکنندگان قند و شکر در گفتگو با مهر در واکنش به مباحث مطرح شده مبنی بر افزایش قیمت شکر در بازار گفت: هیچکدام از این مباحث، صحت ندارد.

وی تصریح کرد: شکری که در حال حاضر در بازار عرضه می شود، تولید داخل است و قیمت جهانی شکر هر چقدر هم که رشد کند، تأثیری بر نرخ این کالا ندارد ضمن اینکه با توجه به شرایط مطلوب تولید و عرضه، حداقل تا پایان سال جاری قیمت شکر هیچ گونه افزایشی نخواهد داشت.

دبیر انجمن کارخانجات تولیدکنندگان قند و شکر ادامه داد: اگر شکری که هم اکنون در بازار عرضه می شود، تولید داخل نبود قیمت آن درب کارخانه به هر کیلوگرم 16 هزار تومان می رسید.

با توجه به شرایط مطلوب تولید و عرضه، حداقل تا پایان سال جاری قیمت شکر هیچ گونه افزایشی نخواهد داشت دانایی با بیان اینکه قیمت جهانی هر کیلوگرم شکر هم اکنون 530 دلار است، افزود: سال گذشته قیمت جهانی شکر حدود 330 دلار بوده که امسال حدود 200 دلار رشد کرده است.

به گفته وی، هم اکنون قیمت شکر تولید داخل درب کارخانه 12 هزار و 500 تا 600 تومان در هر کیلوگرم است ضمن اینکه شرکت بازرگانی دولتی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شکر تا آخر سال گران نمی شود/ دولت سیزدهم به خودکفایی کمک کند

شکر تا آخر سال گران نمی شود/ دولت سیزدهم به خودکفایی کمک کند