مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 شهریور 1400 ساعت 06:302021-08-24اقتصادي

نخستین نمونه شبکه برق و الکترونیک خودروی ساخت داخل رونمایی رونمایی می شود


با برنامه ریزی صورت گرفته و حمایت مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، اوایل آبان امسال، نخستین نمونه شبکه الکتریکال، شبکه داده و نُود مرکزی خودرو BCM که براساس استاندارد آتوسار Autosar و ایزو 26262 طراحی و نمونه سازی شده است، - اخبار شرکتها؛ کامل در داخل کشور و توسط نخبگان داخلی طراحی و داخلی سازی می شود.

داوود خسروی، افزود: سیستم مذکور علاوه بر شبکه الکتریکال بدنه، دروازه هوشمند ارتباط با سایر زیر سیستم های الکترونیکی خودرو و از جمله ECU است.

مدیریت اطلاعات و هماهنگی تمام مصرف کنندگان الکترونیکی خودرو توسط این سیستم صورت می گیرد.

مدیرعامل شرکت جتکو همچنین بیان کرد: طراحی کامل شبکه برق و الکترونیک با مشارکت شرکت های خارجی صورت گرفته است که با انجام این پروژه، تمام دانش طراحی در کشور بومی خواهد شد.

وی، ویژگی ها و دستاوردهای بارز این پروژه را اتکا بر استانداردهای روز دنیا در طراحی الکترونیک خودرو، ایجاد ایمنی بالاتر سرنشینان، کاهش قیمت نهایی، کاهش وابستگی به خارج از کشور و سهولت توسعه در محصولات مختلف دانست.

به گفته خسروی، این سیستم در ابتدا و به عنوان نمونه اولیه، بر روی خودروی دنا پلاس توربو قرار خواهد گرفت و با انجام آزمون های مرتبط، ظرف چند ماه آینده به مرحله تولید انبوه خواهد رسید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخستین نمونه شبکه برق و الکترونیک خودروی ساخت داخل رونمایی رونمایی می شود

نخستین نمونه شبکه برق و الکترونیک خودروی ساخت داخل رونمایی رونمایی می شود