مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 شهریور 1400 ساعت 03:252021-08-24فرهنگي

ارگ بم همچنان تعطیل است/ پیشرفت قابل توجه مرمت این مجموعه تاریخی


مدیر پایگاه میراث جهانی بم و منظر فرهنگی آن گفت: در حال حاضر با توجه به شیوع کرونا مجموعه تاریخی ارگ بم تعطیل است و امیدواریم در دوران پساکرونا شاهد حضور دوباره گردشگران این بنای تاریخی باشیم.

- ایسنا/کرمان مدیر پایگاه میراث جهانی بم و منظر فرهنگی آن گفت: در حال حاضر با توجه به شیوع کرونا مجموعه تاریخی ارگ بم تعطیل است و امیدواریم در دوران پساکرونا شاهد حضور دوباره گردشگران این بنای تاریخی باشیم.

محسن قاسمی در گفت و گو با ایسنا درباره روند بازسازی ارگ قدیم بم اظهار کرد: حدود یک سال و نیم است که عهده دار مدیریت این مجموعه هستم که همراه با بحران کرونا آغاز شد و متأسفانه شاید کمتر از 30 روز شاهد حضور گردشگران و توریست ها در این مجموعه بوده ایم.

وی بیان کرد: سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا موزه ها و اماکن تاریخی استان از جمله ارگ تاریخی بم تعطیل بود و این امر فرصت مناسبی برای مرمت و بازسازی بخش های مختلف این بنای تاریخی را فراهم کرد.

قاسمی با بیان اینکه امسال فقط 13 روز شاهد حضور گردشگران در اماکن تاریخی بودیم، در ادامه درمورد اینکه وضعیت کارگاه ها در این مدت تعطیلی به چه نحو بوده؟ گفت: با توجه به سیاست های دولت در بحث کرونا و رنگ بندی هایی که تعریف شد این مجموعه هم مستثنی نبود و با 50 درصد نیرو کار مرمت را ادامه داده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارگ بم همچنان تعطیل است/ پیشرفت قابل توجه مرمت این مجموعه تاریخی

ارگ بم همچنان تعطیل است/ پیشرفت قابل توجه مرمت این مجموعه تاریخی