مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 شهریور 1400 ساعت 14:052021-08-23ورزشي

مدال طلای ایران برای اختراع موزه ای


به دنبال کسب مدال طلا توسط تیم ایران از مسابقات بین المللی اختراعات سوییس (ویژه مخترعان عضو فدراسیون جهانی ایفیا)، موزه ارامنه در تهران به عنوان پایلوت اجرای این اختراع انتخاب شد.

- به دنبال کسب مدال طلا توسط تیم ایران از مسابقات بین المللی اختراعات سوییس (ویژه مخترعان عضو فدراسیون جهانی ایفیا)، موزه ارامنه در تهران به عنوان پایلوت اجرای این اختراع انتخاب شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمودرضا گرجی، سالار بصیری و مرجان حاجی رحیمی اعضای تیم ایران توانستند با ساخت وسیله ای برای پایش و حفاظت از اشیای موزه ای و نسخ خطی در راستای هوشمندسازی موزه ها، در بین 800 گروه شرکت کننده از کشورهای مختلف در مسابقات بین المللی اختراعات سوییس، برای ایران مدال طلا کسب کنند.

مرجان حاجی رحیمی درباره این اختراع توضیح داد: ما موفق شدیم دستگاهی بسازیم که شرایط نگهداری اشیای موزه ای و نسخ خطی را به لحاظ دما، نور، صوت، حرارت، رطوبت و حشرات موذی پایش و کنترل کند و حتی بعضی از این موارد را می تواند دفع کند؛ این اختراع در مسابقه بین المللی سوییس که در تیرماه به صورت مجازی در شهر ژنو برگزار شد، مدال طلا کسب کرد.

او با این توضیح که هر موزه بنا به فضا و محیطی که دارد به دستگاه متناسبی برای پایش و کنترل نیازمند است، افزود: قرار است این دستگاه با بودجه شخصی و به صور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مدال طلای ایران برای اختراع موزه ای

مدال طلای ایران برای اختراع موزه ای