مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 شهریور 1400 ساعت 10:152021-08-23سياسي

بررسی نقش آفرینی زنان از صدر اسلام تا حوادث قیام حسینی


پژوهشگر تاریخ اسلام در نشست « بررسی حضور و نقش زنان در حوادث قیام حسینی» گفت: نقش زنان در کربلا و ادامه مباحث قیام عاشورا نقش اساسی است و نشانگر سوابق درخشانی است که این شیر زنان در کربلا از خود به یادگار گذاشتند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار تشکل های دانشگاهی خبرگزاری فارس، نشست بررسی حضور و نقش زنان در حوادث قیام حسینی ، توسط واحد خواهران نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و انجمن علمی دانشجویی حقوق نبودند اما اسلام چنان زن را به اوج رساند که نسبت به تمدن های بزرگ مجاور ایران باستان، یمن، امپراطوری روم، جایگاه زن رفیع و برجسته و زن مانند مرد دارای جایگاه سیاسی و اجتماعی شد.

وی در همین رابطه افزود: جنگ و جهاد و مسئولیت های سنگین از زنان خواسته نشده است، البته زمانی که سرزمین اسلامی مورد هجوم و حمله قرار گیرد اگر مردان نباشند و یا تعداد مردان در اقلیت و کم باشد، بر زنان هم جهاد و جنگ واجب می شود.

در دوران رسالت پیامبر (ص) در مکه و یا مدینه وقتی زن ها ایمان می آوردند، مثل مردان با رسول خدا(ص)  بیعت می کردند، یعنی قبول رهبری و رسالت آن حضرت و اعلام اطاعت و وفاداری از سوی زنان صورت می گرفت.

* غصب حقوق زنان با غصب خلافت حضرت علی (ع) رجبی دوانی اظهار داشت: بعد از بیعت با رهبری امیرمؤمنان که در غدیر صورت گرفت و بعد از رحلت رسول خدا (ص) در سقیفه، بح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بررسی نقش آفرینی زنان از صدر اسلام تا حوادث قیام حسینی

بررسی نقش آفرینی زنان از صدر اسلام تا حوادث قیام حسینی