مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 شهریور 1400 ساعت 06:002021-08-23اقتصادي

تفکر اقتصادی کشور نیازمند تغییر است


یک استاد اقتصاد با پیش بینی نرخ تورم به 44 درصد طی سال 1400 و 1401، گفت: متاسفانه ایران طی چهار سال گذشته همچنان درگیر رکود تورمی است و این چالش گریبانگیر اقتصاد کشور است، - ایسنا/اصفهان یک استاد اقتصاد با پیش بینی نرخ تورم به 44 درصد طی سال 1400 و 1401، گفت: متاسفانه ایران طی چهار سال گذشته همچنان درگیر رکود تورمی است و این چالش گریبانگیر اقتصاد کشور است، بنابراین اگر تفکر اقتصادی کشور تغییر نکند کماکان این مشکل ادامه خواهد داشت.

رسول پیرهادی در گفت وگو با ایسنا، در خصوص تغییر دولت و ضرورت انجام برخی اصلاحات اقتصادی توسط تیم اقتصادی دولت سیزدهم، اظهار کرد: به طور قطع تغییر دولت الزاما به معنای تغییر سیاست گذاری های کلان اقتصادی نیست.

وی افزود: با نگاهی به روند تغییر دولت ها طی چهار دهه گذشته متوجه می شویم که بهبودی از لحاظ اقتصادی در کشور طی دولت های مختلف شکل نگرفته است.

این استاد اقتصاد با مقایسه رشد اقتصادی ایران با جهان، گفت: طی 50 سال گذشته متوسط رشد اقتصادی دنیا در سایر کشورها، بالغ بر 1300 درصد بوده، در حالیکه این رشد در ایران تنها 61 درصد بوده است و متاسفانه این نشان می دهد کشور از متوسط رشد اقتصادی دنیا بسیار پایین است و حکایت از آن دارد که سیاست های اقتصادی کشور نتوانسته به رشد اقتصادی مطلوب کمک کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تفکر اقتصادی کشور نیازمند تغییر است

تفکر اقتصادی کشور نیازمند تغییر است