مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 31 مرداد 1400 ساعت 15:102021-08-22اقتصادي

رونق کشت درخت سنجد در جاجرم/ 20 هکتار باغ سنجد احداث شد


مدیر جهاد کشاورزی جاجرم با اشاره به رونق کشت درخت سنجد در این شهرستان، گفت: اکنون 20 هکتار باغ زیر کشت این درخت است که درآمدزایی خوبی برای جاجرم دارد.

- اظهار کرد: سنجد یکی از محصولاتی است که به تازگی کشت آن در جاجرم رونق یافته؛ چراکه در سنوات گذشته با تبلیغات وسیع پیرامون ارزش غذایی و کاربرد دارویی آن در طب سنتی شاهد اقبال عموم به این محصول هستیم.

مدیر جهاد کشاورزی جاجرم ادامه داد: با توجه به شرایط.

اقلیمی شهرستان این گیاه تاب آوری خوبی در برابر باد، طوفان، خشکسالی و آفات دارد و از قدیم نیز در کنار جوی آب و نهرها کشت آن متداول بوده است.

وی افزود: توجه به کشت سنجد امروز به یک کلید در تحقق شعار اقتصاد مقاومتی تبدیل شده است.

عباسیان تصریح کرد: کشت درخت سنجد با اینکه دارای قدمت و پیشینه زیادی در جاجرم است اما نگاه توسعه محور برای افزایش سطح زیر کشت این گونه ارزشمند هیچ زمان مطرح نشده بود چراکه غالباً به صورت پراکنده در مسیر انتقال آب و نهرها به منظور استفاده از سایه و میوه آن کشت می شد ولی در سنوات اخیر کشت آن به صورت باغ در منطقه رونق گرفته و شاهد اضافه شدن سطح زیر کشت باغات هستیم.

مدیر جهاد کشاورزی جاجرم بیان داشت: با شیب ملایم در زمینهٔ کشت این محصول و توسعه باغات به شرایط بهتر در راستای فروش بیشتر و تبدیل برخی مناطق برای تولی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رونق کشت درخت سنجد در جاجرم/ 20 هکتار باغ سنجد احداث شد

رونق کشت درخت سنجد در جاجرم/ 20 هکتار باغ سنجد احداث شد