مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 31 مرداد 1400 ساعت 09:402021-08-22سياسي

تالاب میقان در زمره مناطق چهارگانه تحت حفاظت قرار گیرد


نویسنده و پژوهشگر اطلس مهره داران تالاب میقان گفت: تالاب میقان باید به عنوان منطقه حفاظت شده یا پناهگاه حیات وحش در زمره مناطق چهارگانه تحت حفاظت قرار گیرد.

- محمود کلنگری در گفت وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: سال ها است تالاب میقان انتظار جهانی شدن را می کشد، ثبت این تالاب در کنوانسیون جهانی حفاظت از تالاب ها آغازی بر حفاظت همه جانبه از این منطقه خواهد بود.

وی افزود: در سطح ملی نیز متأسفانه این تالاب مهجور مانده و باید به عنوان منطقه حفاظت شده یا پناهگاه حیات وحش در زمره مناطق  چهارگانه تحت حفاظت قرار گیرد.

نویسنده و پژوهشگر اطلس مهره داران تالاب میقان بیان کرد: اکوسیستم تالاب به شدت متاثر از فعالیت های انسانی است که در صورت عدم مدیریت کارآمد، ضربه ای سخت و جبران ناپذیر بر پیکره آن وارد خواهد شد.

کلنگری لازمه بقای تالاب و تداوم بهره برداری هوشمندانه از آن را تعامل دوسویه محیط زیست و فعالیت های اقتصادی دانست و بیان کرد: پیوند سیاست های کلان صنایع و معادن با اکوسیستم از ضروریاتی است که می تواند در راستای حفظ محیط زیست موثر واقع شود.

  وی ادامه داد: در تالاب میقان 230 گونه مهره دار شامل 206 گونه پرنده، 17 گونه پستاندار، 6 گونه خزنده، یک گونه دوزیست، 11 گونه پرنده از جمله کورکور بال سیاه، سهره طلایی، قفقاز و هامستر خاکست


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تالاب میقان در زمره مناطق چهارگانه تحت حفاظت قرار گیرد

تالاب میقان در زمره مناطق چهارگانه تحت حفاظت قرار گیرد