مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 31 مرداد 1400 ساعت 08:502021-08-22اقتصادي

ثبت ملی 12 مسجد دیگر استان مرکزی به عنوان کانون گردشگری مذهبی


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: با ثبت 12 مسجد دیگر استان مرکزی در فهرست آثار ملی ایران، شمار این مساجد در استان به 34 مورد رسید.

- ، مصطفی مرزبان به مناسبت روز جهانی مساجد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: 34 مسجد این استان در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده و کانون گردشگری مذهبی استان مرکزی هستند.

وی افزود: پیش از این 26 مسجد تاریخی در استان به ثبت ملی رسیده بود که امسال تعداد مساجد ثبت ملی شده استان به 34 مورد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: این مساجد در شهرستان های آشتیان، اراک، تفرش، خمین، خنداب، دلیجان، زرندیه، ساوه و محلات استقرار دارند.

مرزبان با اشاره به مرمت مساجد تاریخی استان در طول چند سال اخیر گفت: این مساجد از آثار شاخص معماری منظر فرهنگی استان محسوب می شوند و در راستای حفاظت بهتر این آثار در فهرست آثار ملی با تأیید شورای ثبت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ثبت شدند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی افزود: مساجد تاریخی مرمت شده در سال گذشته شامل: آواربرداری، سبک سازی، بامسازی و اجرای عایق در مسجد و مدرسه سپهداری مجموعه بازار اراک، مرمت بدنه ها و جداره های صحن مرکزی مسجد اعظم زرندیه، مرمت بدنه ها و پاکسازی و بندکشی مسجد انقلاب ساوه، مرمت بام و اجرای کاهگل تعویض آج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت ملی 12 مسجد دیگر استان مرکزی به عنوان کانون گردشگری مذهبی

ثبت ملی 12 مسجد دیگر استان مرکزی به عنوان کانون گردشگری مذهبی