مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 مرداد 1400 ساعت 06:102021-08-16سياسي

پیام رییس جمهور چین به رییسی: روابط با تهران برای ما ارزشمند است


رییس جمهور چین در پیام تبریکی خطاب به همتای ایرانی، به مناسبت پنجاهمین سالگرد ایجاد روابط دیپلماتیک با تهران، اعلام کرد که ارزش زیادی برای روابط دو جانبه قائل است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازدر حال کمک رسانی به یکدیگر بوده اند.

شی ادامه داد که وی ارزش زیادی برای روابط ایران با چین قائل است و مایل است که از پنجاهمین سالگرد روابط بین دو کشور به عنوان فرصتی برای تعمیق رابطه دوستی سنتی، تقویت همکاری ها در زمینه های مختلف و غنا بخشیدن به همکاری راهبردی جامع به نفع دو کشور و مردمانش، استفاده کند.

رییس جمهور ایران نیز در پیامی گفت که هر دو کشور ایران و چین، تمدن های باستانی هستند و دوستی بین این دو همانند درختی کهن است که از هزاران سال تبادلات دوستانه (بین دو کشور) تغذیه می شود و پایه بنیان عمیقی جهت مشارکت راهبردی جامع است.

رییسی همچنین گفت که ایران برای ایجاد روابط عالی با چین تعهدی راسخ دارد.

وی تاکید کرد همچنان که روابط دو جانبه وارد دهه ششم می شود، ایران به ارتقای سطح همکاری راهبردی با چین، تقویت ارتباطات برای گسترش همکاری های عملی در زمینه های مختلف و گسترش مداوم روابط بین دو کشور، ادامه خواهد داد.

پیشتر نیز هوآ چون اینگ سخنگوی وزارت خارجه چین، ضمن تبریک آغاز به کار دولت سید ابراهیم رییسی رییس جمهور منتخب مردم ایران، گفته بود: پکن معتقد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیام رییس جمهور چین به رییسی: روابط با تهران برای ما ارزشمند است

پیام رییس جمهور چین به رییسی: روابط با تهران برای ما ارزشمند است