مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 مرداد 1400 ساعت 10:002021-08-14سياسي

ادامه کاوش ها برای کشف شهر گمشده «اوجان»


با آغاز فصل چهارم کاوش باستان شناسی در قلعه و ارگ حکومتی شهر تاریخی «اوجان»، جست وجوها برای کشف جزییاتی بیشتر از شهر گمشده سلجوقی ـ ایلخانی ادامه دارد.

- با آغاز فصل چهارم کاوش باستان شناسی در قلعه و ارگ حکومتی شهر تاریخی اوجان ، جست وجوها برای کشف جزییاتی بیشتر از شهر گمشده سلجوقی ـ ایلخانی ادامه دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، رحیم ولایتی، سرپرست هیأت باستان شناسی مستقر در این منطقه، گفت: در این فصل از کاوش طبق برنامه شش ترانشه به اندازه 10 در 10 انتخاب شده که تا پایان فصل باید به صورت کامل کاوش شود تا بتوان فضای کلی قلعه و ارگ حکومتی را شناسایی کرد.

به دلیل پیشبرد سریع تر کار، کاوش در دو قسمت ضلع غربی (ادامه فصل 2) و ضلع جنوبی (ادامه فصل 3) در حال انجام است.

او با اشاره به این که هیأت باستان شناسی شهر تاریخی اوجان در سال 1395 با حفر گمانه های متعدد در محدوده، حریم و عرصه شهر را معین کرد، مهم ترین اثر معماری شهر تاریخی اوجان را قلعه و ارگ حکومتی دانست که در شمال شهر و در داخل حصار قرار دارد.

ولایتی علت انتخاب این بنا را برای کاوش در چهار فصل گذشته، کشف پایه های سالم قلعه، ویژگی های خاص این اثر و معماری بی نظیر آن دانست که برای بازدید و مطالعه پژوهشگران، گردشگران و بازدیدکنندگان مناسب ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ادامه کاوش ها برای کشف شهر گمشده «اوجان»

ادامه کاوش ها برای کشف شهر گمشده «اوجان»