مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 مرداد 1400 ساعت 03:052021-08-13بين الملل

دو هدف اصلی دولت الکاظمی برای برگزاری نشست بغداد


یک کارشناس مسائل غرب آسیا اظهار کرد: دولت الکاظمی از برگزاری نشست بغداد با حضور کشورهای همسایه عراق و برخی از کشورهای موثر غربی دو هدف عمده را دنبال می کند.

- دو هدف اصلی دولت " الکاظمی" برای برگزاری نشست بغداد یک کارشناس مسائل غرب آسیا اظهار کرد: دولت الکاظمی از برگزاری نشست بغداد با حضور کشورهای همسایه عراق و برخی از کشورهای موثر غربی دو هدف عمده را دنبال می کند.

حسن لاسجردی ، در گفت وگو با ایسنا در مورد سفر وزیر خارجه عراق به تهران و دعوت از ایران برای حضور در نشست بین المللی بغداد و هدف دولت الکاظمی از برگزاری این نشست گفت: عراق در سایه حکومت الکاظمی با انجام این گونه تحرکات و برگزاری این نوع نشست ها دو موضوع مهم را دنبال می کند.

از یک طرف به دنبال این است که عراق دیگر میدانی برای چالش های کشورهای منطقه و همچنین برخی از کشورهای بزرگ نباشد و از دیگر سو دولت بغداد بتواند نقش موثرتری را در تحولات منطقه ای ایفا کند.

این کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه عراق در چند دهه اخیر گرفتار مشکلات امنیتی، نظامی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی در داخل خود این کشور و عرصه منطقه ای بوده است و این باعث کاهش نقش عراق در تحولات غرب آسیا و جهان عرب شده است، تصریح کرد: دولت الکاظمی به دنبال این است که عراق را از وضعیت کنونی خارج کند چرا که ع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دو هدف اصلی دولت الکاظمی برای برگزاری نشست بغداد

دو هدف اصلی دولت الکاظمی برای برگزاری نشست بغداد