مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 22 مرداد 1400 ساعت 14:252021-08-13سياسي

ضرورت اصلاح تصمیم مجلس در ادغام سازمان شهرداری ها و وزارت مسکن


شهردار قم با بیان چند اشکال مهم طرح جدید مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اهمیت شهرداری ها در زندگی مردم، تصمیم گیری در این زمینه باید با بررسی های کارشناسی کافی صورت بگیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، سید مرتضی سقاییان نژاد در گفت و گویی با اشاره به بررسی طرح قانون انتزاع بخش ساختمانی و شهرسازی از اظهار داشت: این موضوع از گذشته هم مطرح بوده اما طرح جدید اشکالات جدی دارد.

وی با اشاره به اینکه طرح تفکیک حوزه راه و ترابری از مسکن و شهرسازی در گذشته هم مد نظر مجلس شورای اسلامی بوده اضافه کرد: طرح جدید اما شکل جدید و الحاقاتی دارد که می تواند در مسیر حرکت شهرداری ها موانع جدی ایجاد کند.

شهردار قم با اشاره به ادغام سازمان شهرداری ها و دهیاری ها با وزارت مسکن و شهرسازی در طرح جدید ادامه داد: این موضوع تبعات بسیار گسترده ای دارد و تصمیمی است که باید با دقت بیشتری بررسی شود.

وی گفت: یکی از مشکلات اساسی ما این است که در نظام جمهوری اسلامی، شهرداری ها هنوز پس از چهار دهه جایگاه واقعی خود را ندارند.

سقاییان نژاد با بیان اینکه پس از تعطیل شدن انجمن شهر و اتحادیه شهرداری ها جایگاه این نهاد در کشور متزلزل شده است اظهار داشت: این درحالی است که پیش از پیروزی انقلاب اسلامی 38 درصد شهرنشین داشتیم اما امروز این رقم به 71 درصد رسیده است و اهمی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت اصلاح تصمیم مجلس در ادغام سازمان شهرداری ها و وزارت مسکن

ضرورت اصلاح تصمیم مجلس در ادغام سازمان شهرداری ها و وزارت مسکن