مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 22 مرداد 1400 ساعت 07:552021-08-13بين الملل

دیپلمات روس: کنترل طالبان بر قندهار به دلیل فرار ارتش افغانستان میسر شد


نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان گفت طالبان کنترل قندهار را به این دلیل به دست گرفت که نیروهای ارتش افغانستان که توسط ناتو و آمریکا آموزش دیده اند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، ضمیر کابلوف نماینده ویژه ریاست جمهوری روسیه در امور آموزش دادند، فرار کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازاسپوتنیک ، وی افزود تصرف قندهار که دومین شهر بزرگ افغانستان است، به این معنا نیست که طالبان آماده تصرف پایتخت نیز هستند.

این دیپلمات روس در پاسخ به این پرسش که آیا تحولات جدید به این معناست که طالبان اکنون آماده به دست گرفتن کنترل کابل است، گفت: تصرف قندهار هیچ دری را باز نمی کند.

کابلوف همچنین ابراز اطمینان کرد که مذاکرات صلح افغانستان به هر حال ادامه خواهد یافت، زیرا طالبان نمی توانند کابل را تصرف کنند و هنوز این کار را انجام نداده اند.

اظهارات این دیپلمات روس در حالی است که پیش از این روزنامه آمریکایی واشنگتن پست به نقل از مقام های آگاه کنونی و پیشین آمریکا گزارش داد دولت بایدن خود را برای سقوط کابل پایتخت افغانستان بسیار زودتر از آنچه چند هفته پیش بیم آن می رفت، آماده می کند.

واشنگتن پست به نقل از یکی از این مقام ها افزود ارتش آمریکا در حال حاضر ارزیابی می کند سقوط ممکن است ظرف 90 روز رخ دهد، در حالی که برخی می گویند ممکن است ظرف یک ماه این اتف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیپلمات روس: کنترل طالبان بر قندهار به دلیل فرار ارتش افغانستان میسر شد

دیپلمات روس: کنترل طالبان بر قندهار به دلیل فرار ارتش افغانستان میسر شد