مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 مرداد 1400 ساعت 12:352021-08-11بين الملل

سودان «عمر البشیر» را به دادگاه لاهه تحویل می دهد


وزیر خارجه سودان امروز اعلام کرد که دولت این کشور تصمیم گرفته است همه افراد تحت تعقیب را به دیوان کیفری بین المللی (لاهه) تحویل دهد.

- به نقل از فرانس 24، مریم المهدی (Mariam al-Mahdi) وزیر خارجه سودان امروز چهارشنبه اعلام کرد که دولت این کشور تصمیم گرفته است عمر البشیر را به دیوان کیفری بین المللی (لاهه) تحویل دهد.

وزیر خارجه سودان در این باره گفت: کابینه سودان تصمیم گرفته است همه افراد تحت تعقیب را به دیوان کیفری بین المللی تحویل دهد.

بوتاینا دینار وزیر امور فدرال سودان نیز پیشتر اعلام کرده بود که خارطوم قصد دارد عمرالبشیر رییس جمهور سابق و برخی دیگر از مقامات دولت او را به دیوان کیفری بین المللی تحویل دهد.

تحویل عمر البشیر به دادگاه لاهه، به منزله پایان رسیدگی به اتهام فساد و دیگر جرایم نسبت داده شده به او در دادگاه های سودان خواهد بود.

بشیر و 3 تن از مقامات دولت او از سوی دیوان کیفری بین المللی به انجام جنایات جنگی، نسل کُشی و دیگر اتهامات حقوق بشری متهم هستند.

این اتهامات طی سال های 2009 تا 2010 به عمر البشیر نسبت داده شد حال آنکه اواخر بهمن 1398، سخنگوی وقت دولت سودان از توافق برای محاکمه وی در دادگاه لاهه خبر داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سودان «عمر البشیر» را به دادگاه لاهه تحویل می دهد

سودان «عمر البشیر» را به دادگاه لاهه تحویل می دهد