مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 مرداد 1400 ساعت 12:152021-08-11بين الملل

قطر بالاخره برای خود در عربستان سعودی سفیر تعیین کرد


پس از گذشت چند ماه از زمان برگزاری نشست آشتی میان قطر و چهار کشور عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر، خبرگزاری رسمی قطر گزارش داد که دوحه رسما سفیر جدید خود در ریاض را تعیین کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، دوحه، عصر امروز (چهارشنبه)، رسما اعلام کرد که برای خود در کشور قنا ، امیر این کشور در فرمان شماره 29 سال جاری میلادی بندر محمد عبدالله العطیه را به عنوان سفیر فوق العاده دوحه در عربستان سعودی تعیین کرد.

بندر محمد عبدالله العطیه   این انتصاب درست پس از گذشت چند ماه از زمان برگزاری نشست آشتی میان قطر و چهار کشور عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر صورت گرفته است.

چهار کشور عربی، عربستان سعودی، مصر، بحرین و امارات، در سال 2017 روابط دیپلماتیک خود با قطر را به بهانه حمایت این کشور از تروریسم قطع کردند و تمامی گذرگاه های زمینی، هوایی و دریایی را به روی این کشور بستند.

اما در تاریخ چهارم ژانویه 2021 ( 15 دی ماه 1399) و پس از گذشت حدود چهار سال از قطع روابط کشورهای یادشده، چهل و یکمین نشست سران شورای همکاری خلیج فارس به میزبانی عربستان سعودی در شهر العُلا در شمال غرب این کشور برگزار شد که این نشست به نشست آشتی چهار کشور عربستان سعودی، بحرین، امارات و مصر با قطر معروف شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قطر بالاخره برای خود در عربستان سعودی سفیر تعیین کرد

قطر بالاخره برای خود در عربستان سعودی سفیر تعیین کرد