مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 مرداد 1400 ساعت 11:052021-08-11اقتصادي

سواحل رامسر تا 10 سال آینده غیر قابل استفاده می شود


زیستگاه ماکروجلبک ها در بخش جنوبی دریای خزر در نواحی ساحلی است و این جانداران از هر جسم بی جان و یا جانداری که در جایی از اکوسیستم دریای خزر ثابت باشند، - به عنوان بستر سخت (تکیه گاه) برای رشد و نمو خود استفاده می کنند.

محقق پژوهشگاه اقیانوس شناسی و علوم جوی گفت: در چند سال اخیر در دریای خزر به ویژه در سواحل رامسر شکوفایی جلبکی گسترده ای مشاهده شده که اگر این روند کنترل نشود تا 10 سال آینده سواحل رامسر غیرقابل استفاده خواهد شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، رضا رهنما روز چهارشنبه در نشست آنلاین شکوفایی ماکروجلبکی و بررسی بلوم ماکروجلبک ها در سواحل دریای خزر که به مناسبت 21 مرداد روز ملی دریای خزر برگزار شد افزود: ماکرو جلبک های دریای خزر شامل سه گونه و سه جنس شامل (Cladpphora glomerata)، (Laurenica Caspica) و (Enteromorpha Intestinalis) هستند که در 12 تا 13 سال اخیر بروز پدیده شکوفایی جلبکی در خزر افزایش یافته است.

وی اظهار داشت: زیستگاه ماکروجلبک ها در بخش جنوبی دریای خزر در نواحی ساحلی است و این جانداران از هر جسم بی جان و یا جانداری که در جایی از اکوسیستم دریای خزر ثابت باشند، به عنوان بستر سخت (تکیه گاه) برای رشد و نمو خود استفاده می کنند.

رهنما، تکه های چوب، پلاستیک و صدف هایی مانند Mytilaster Ilneatus را از جمله زیستگاه های ماکرو جلبک ها دانست و افزود: البته بیشترین زیستگاه ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سواحل رامسر تا 10 سال آینده غیر قابل استفاده می شود

سواحل رامسر تا 10 سال آینده غیر قابل استفاده می شود