مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 مرداد 1400 ساعت 08:252021-08-11سياسي

«ذره بین» قرار است جایگزین گوگل باشد؟


با ادامه فرآیند بررسی طرح صیانت از کاربران فضای مجازی در مجلس، این سوال در ذهن کاربران ایجاد شده که آیا قرار است جویشگرهای ایرانی جایگزین گوگل شوند؟ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این روزها یکی از جنجالی ترین اخبار در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، طرح صیانت است که نگرانی هایی را در میان کاربران اینترنتی ایجاد کرده.

این طرح که پیش از این با عنوان صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیام رسان های اجتماعی مطرح بود و اکنون با تغییر عنوان به حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی و تغییرات ماهوی دیگری مواجه شده، موافقان و مخالفانی دارد که در این مدت به بیان نظرات خود پرداختند.

با وجود این، درنهایت نمایندگان موافق این طرح در مجلس شورای اسلامی به بررسی این طرح جویشگرهای بومی هدف دیگری را دنبال می کنند که پاسخگویی به نیازهای کاربران بومی است، با وجود این، در ماده 28 نسخه ای جدیدتر از پیش نویس طرح موسوم به صیانت که به صورت غیررسمی در فضای مجازی انتشار یافته و البته هنوز تایید نشده، آمده که پلتفرم هایی که اکنون وجود دارند، نیز مشمول این طرح می شوند و در این بخش صراحتا از گوگل نام برده شده است.

در شرایطی که موتورهای جست وجوی از جمله یوز و پارسی جو که در سال های گذشته راه افتاده بودند، در مدت 10 روزه قطعی اینترنت جه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«ذره بین» قرار است جایگزین گوگل باشد؟

«ذره بین» قرار است جایگزین گوگل باشد؟