مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 مرداد 1400 ساعت 07:052021-08-11اقتصادي

270 هزار هکتار مبارزه با کرم ساقه خوار برنج انجام شد


مبارزه شیمیایی و بیولوژیک با کرم ساقه خوار برنج تاکنون در بیش از 270 هزار هکتار شالیزارهای استان های شمالی انجام شده است.

- به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، مدیرکل دفتر پیش آگاهی سازمان حفظ نباتات کشور گفت: تاکنون در سطح حدود 250 هزار هکتار از شالیزارهای سه استان گیلان، مازندران و گلستان مبارزه شیمیایی و 20 هزار هکتار مبارزه بیولوژیک با آفت کرم ساقه خوار برنج صورت گرفته است.

اکبر آهنگران افزود: امسال به دلیل شرایط گرما و خشکسالی، جمعیت اغلب آفات در محصولات از جمله کرم ساقه خوار برنج در شالیزارها بالا بود که با پایش، پیش آگاهی و اطلاع رسانی به موقع کارشناسان حفظ نباتات و مبارزه انجام شده توسط کشاورزان، مدیریت و کنترل خوبی در نسل اول و دوم این آفت انجام شد و این آفت در کشت اول برنج نتوانست خسارتی به محصولات وارد کند.

وی با بیان این که در استان های گیلان و مازندران، برداشت کشت اول برنج در مرحله نهایی است، اظهار داشت: اکنون کشت دوم برنج به ویژه در استان مازندران در سطح حدود 100 هزار هکتار در حال انجام است و از آنجایی که در کشت دوم برنج شرایط آب و هوایی برای رشد و افزایش جمعیت کرم ساقه خوار و نسل های بعدی آن مساعدتر است، از این رو کشاورزان بیشتر باید در مبارزه با این آفت دقت کنند تا خسارت نبینند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

270 هزار هکتار مبارزه با کرم ساقه خوار برنج انجام شد

270 هزار هکتار مبارزه با کرم ساقه خوار برنج انجام شد