مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 مرداد 1400 ساعت 06:052021-08-11پزشكي

واکسیناسیون5 هزار قلاده سگ گله و صاحب دار در همدان


مدیر کل دامپزشکی استان همدان از واکسیناسیون پنج هزار و 92 قلاده سگ علیه بیماری هاری در چهار ماهه نخست امسال خبر داد.

- ایسنا/همدان مدیر کل دامپزشکی استان همدان از واکسیناسیون پنج هزار و 92 قلاده سگ علیه بیماری هاری در چهار ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا دکتر محمود رضا رسولی ظهر روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: واکسیناسیون هاری در سگ های گله و صاحب دار در چهار ماهه نخست امسال در پنج هزار و 92 قلاده انجام شده است.

وی به علمیات خونگیری و توبر کولیناسیون علیه دو بیماری مهم سل و بروسلوز در گاو، گوساله به تعداد هفت هزار و 359 رأس اشاره کرد و گفت: در راستاری مبارزه با بیماری سل گاوی تعداد 13 هزار و 463 راس دام تحت تست توبرکولین قرار گرفت.

وی به مایه کوبی دو میلیون و 784 هزار و 995 نوبت سردام علیه بیماری های واگیر دامی اشاره کرد و گفت: این رقم مایه کوبی علیه بیماری هایی از جمله بیماری ساربن، تیلریوز، تب برفکی، آبله، آنتروتوکسمی، قانقرایا، آگالاکسی، لمپی اسکین ؛ اکتیما پی پی آر و بروسلوز انجام شده است.

دکتر رسولی به بازرسی های از لاشه های گوشت گاو، گوساله و گوسفند و بز به تعداد 87 هزار و 688 لاشه خبر داد و گفت: این میزان بازرسی در چهار ماهه نخست انجام شده که معادل سه هزار و 749 تن بوده همچنین از این میزان 25 تن معادل 25 هزار و 468 کیلوگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکسیناسیون5 هزار قلاده سگ گله و صاحب دار در همدان

واکسیناسیون5 هزار قلاده سگ گله و صاحب دار در همدان