مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 مرداد 1400 ساعت 04:052021-08-11اجتماعي

خطر بیابانی شدن 10 هزار هکتار از اراضی کبودراهنگ


رییس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کبودراهنگ بیابانی شدن اراضی کبودراهنگ را تهدیدی برای شهرستان دانست و گفت: در ادامه وقوع خشکسالی های طولانی10هزار و 720 هکتار از اراضی کبودراهنگ در معرض خطر بیابانی شدن قرار گرفته است.

- ابوالقاسم علی ویردی در گفت وگو با ایسنا، برای پیشگیری از بیابانزدایی در سطح اراضی مرتعی در پلاک های کردآباد، نورآباد، گنده جین وشاوه در سال جاری 335 هکتار بیابان زدایی انجام شده و کشت گونه های بیابانی و مقاوم به شوری گیاه آتریپلکس در سطح 75 هکتار را در دستور کار داریم.

علی دیردی افزود: وسعت منابع طبیعی این شهرستان در گستره ای به مساحت 4025 کیلومتر مربع از شمال به شهرستان خدابنده استان زنجان و از جنوب به شهرستان های بهار و همدان، از شرق به شهرستانهای رزن و فامنین از غرب به شهرهای بیجار و قروه استان کردستان محدود شده است.

وی اراضی زراعی کبودراهنگ را 241165هکتار اراضی برشمرد و گفت: هر ساله به طور متوسط 16 هزار تُن علوفه در 126 هزار هکتار اراضی مرتعی این شهرستان تولید می شود.

وی از وجود 649 هکتار جنگل دست کاشت در منابع طبیعی شهرستان کبودراهنگ در 3 سال اخیر خبر داد و اظهار کرد: منابع آب این جنگل از حوزه های آبخیز سفید رود و قره چای تأمین می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطر بیابانی شدن 10 هزار هکتار از اراضی کبودراهنگ

خطر بیابانی شدن 10 هزار هکتار از اراضی کبودراهنگ