مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 مرداد 1400 ساعت 02:252021-08-10فرهنگي

طلسم «رستاخیز» در دولت سیزدهم شکسته می شود؟


هر سال محرم که می رسد بحث فیلم های دینی و به طور خاص، عاشورایی زنده می شود و بعد افسوس و حسرت تنها عایدی سینما برای دست های خالی اش از اکران این نوع فیلم ها است، - در حالی که احتمالا فیلمسازان علاقه مندی هستند که رستاخیز را چراغ راه خود کرده و عطای ساخت چنین آثاری را به لقایش بخشیده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، امسال ششمین محرمی است که به بهانه رسیدن روزهای عزای حسینی و شهادت امام سوم شیعیان و یارانش یادی از فیلم رستاخیز می کنیم؛ فیلمی که ساخت آن 10 سال طول کشید تا کارگردانش یکی از آرزوهای خود یعنی فیلمی درباره حماسه عاشورا را به تصویر درآورد.

احمدرضا درویش که فیلمش در سی ودومین جشنواره فجر 9 جایزه از جمله بهترین فیلم و کارگردانی را گرفت، به احتمال فراوان آن 10 سال را خیلی راحت تر از این هفت سال قبل پشت سر گذاشته؛ هفت سالی که رستاخیز از جمع توقیفی های سینمای ایران تکان نخورده است.

رستاخیز با حضور جمع زیادی از هنرمندان مطرح داخلی و خارجی در سال 1391 ساخته شد و پس از رونمایی در جشنواره فیلم فجرسال 92، تابستان دو سال بعد در سینماها اکران شد؛ اما نمایش عمومی این فیلم به یک روز هم نرسید و فیلم با دستور وزیر وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی (علی جنتی) بخاطر آنچه نظر مخالف بعضی از مراجع عظام عنوان می شد، از پرده سینماها پایین کشیده شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طلسم «رستاخیز» در دولت سیزدهم شکسته می شود؟

طلسم «رستاخیز» در دولت سیزدهم شکسته می شود؟