مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 مرداد 1400 ساعت 16:352021-08-09پزشكي

توضیح سازمان غذا و دارو درباره چرایی کمبود رمدسیویر و سرم تزریقی


رییس سازمان غذا و دارو درباره چرایی کمبود رمدسیویر و سرم تزریقی توضیح داد.

- توضیح سازمان غذا و دارو درباره چرایی کمبود "رمدسیویر" و "سرم تزریقی" رییس سازمان غذا و دارو درباره چرایی کمبود رمدسیویر و سرم تزریقی توضیح داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر محمدرضا شانه ساز درباره وضعیت تامین رمدسیویر در داروخانه ها گفت: تامین دارو انجام می شود، اما وقتی مصرف رمدسیویر در خردادماه 600 هزار عدد بوده و اکنون در اواسط مرداد ماه به دو میلیون و 250 هزار عدد می رسد، نشان می دهد که گایدلاین ها را برای تجویز دارو درست رعایت نمی کنیم.

وی با بیان اینکه اکنون افزایش 4 برابری مصرف رمدسیویر را نسبت به خرداد ماه داشتیم، افزود: دارو باید مطابق گایدلاین ها تجویز شود و نظارت بر روی تجویز انجام شود.

در هیچ کشوری در دنیا چنین الگوی مصرفی را نمی بینیم.

شانه ساز درباره موضوع کمبود سرم تزریقی نیز گفت: در زمینه سرم هم ما پارسال این موضوع را پیش بینی می کردیم، اما تولیدکننده ها به مجلس اعتراض کردند که سازمان غذا و دارو می خواهد سرم وارد کند.

بنابر اعلام کانال تلگرامی وبدا، وی ادامه داد: یکی از شرکت های بزرگ تولید کننده سرم اعلام کرد که دارد تولیدش متوقف می شود و بر همین اساس هم ما برای واردات سرم برنامه ریزی کردیم، اما تولیدکننده ها به مجلس نامه نوشتند و ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توضیح سازمان غذا و دارو درباره چرایی کمبود رمدسیویر و سرم تزریقی

توضیح سازمان غذا و دارو درباره چرایی کمبود رمدسیویر و سرم تزریقی