مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 مرداد 1400 ساعت 06:352021-08-09اقتصادي

سهم آب شیرین کن ها از منابع آبی هرمزگان به 70 درصد می رسد


مدیرعامل آبفا هرمزگان از افزایش ظرفیت آب شیرین کن ها طی سه سال آینده خبر داد و گفت: بیش از 70 درصد منابع آبی شهرها و روستاهای استان از طریق آب شیرین کن ها تامین خواهد شد.

- ، امین قصمی پیش از ظهر دوشنبه در نشستی با خبرنگاران بیان داشت: در حال حاضر بیش از 50 درصد نیاز آبی استان از طریق شیرین سازی آب دریا تامین می شود که این میزان برابر 260 هزار مترمکعب در شبانه روز بوده و جمعیتی حدود یک میلیون و 300 هزار نفررا بهره مند می سازد.

وی با تاکید بر اینکه پروژه های نمک زدایی فرصتی حیاتی برای رفع بحران آبی استان محسوب می شوند، گفت: اگراین پروژه ها در نقاط مختلف استان نبود، قطعاً امروز با چالش های جدی در تامین نیاز آبی نقاط حساس و استراتژیک استان نظیر جزایر و شهرهای بندرعباس و بندرخمیر روبرو بودیم.

مدیرعامل آبفا استان ادامه داد: هدف گذاری آبفا در تامین آب شهرها و روستاهایی که به دریا دسترسی دارند، انتقال آب با استفاده از شیرین سازی آب دریا خواهد بود به طوری که در غرب استان تامین آب به طور مطلق از طریق آب شیرین کن ها خواهد بود.

وی اضافه کرد: هم اکنون دو سایت آب شیرین کن به ظرفیت ها 8 هزار و 11 هزار متر مکعبی در شهرهای چارک و پارسیان در دست احداث است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سهم آب شیرین کن ها از منابع آبی هرمزگان به 70 درصد می رسد

سهم آب شیرین کن ها از منابع آبی هرمزگان به 70 درصد می رسد