مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 مرداد 1400 ساعت 11:302021-08-08سياسي

ائتلاف سیاسی جدید در عراق؛ «العقد الوطنی» با حضور احزاب شیعه و سنی تشکیل شد


ائتلاف انتخاباتی «العقد الوطنی» به ریاست «فالح الفیاض» رییس سازمان الحشد الشعبی عراق با حضور چند حزب شیعه و سنی تشکیل شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، ائتلاف انتخاباتی العقد الوطنی با حضور چند حزب شیعه و سنی با شعار عبور از دسته بندی های مذهبی و فرقه ای در عراق، تشکیل شد.

به نوشته وبگاه شبکه رووداو، حزب سنی الحزب الاسلامی العراقی به عنوان قدیمی ترین حزب اهل سنت عراق به همراه جنبش عطاء به رهبری فالح الفیاض ، حزب الثبات، رجال العراق ، وارثون و تیار الاصلاح الوطنی از اعضای این ائتلاف هستند که قصد دارند در انتخابات 10 اکتبر پیش رو شرکت کنند.

فارس یونس معاون دبیر کل الحزب الاسلامی العراقی به روداوونت گفت که جریان های سیاسی اهل سنت به دنبال ثبات هستند و ائتلاف گروههای شیعه و سنی یک پیام اطمینان بخش به مردم عراق است.

او هدف از تشکیل ائتلاف مذکور را دوری جستن از فرقه گرایی و به نمایش گذاشتن وحدت گروههای عراقی ذکر کرد.

این ائتلاف که ریاست آن را فالح الفیاض بر عهده دارد، در 15 استان کاندیدا خواهد داشت و نمایندگان ائتلاف نیز با اکثر گروه های عراقی از جمله کردها رایزنی کرده اند تا آن ها را به حضور در ائتلاف ترغیب کنند، اما هنوز هیچ یک از احزاب کرد، پاسخی به این دعوت نشان نداده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ائتلاف سیاسی جدید در عراق؛ «العقد الوطنی» با حضور احزاب شیعه و سنی تشکیل شد

ائتلاف سیاسی جدید در عراق؛ «العقد الوطنی» با حضور احزاب شیعه و سنی تشکیل شد