مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 مرداد 1400 ساعت 04:202021-08-08بين الملل

قبل از هر چیز!


نکاتی هست مهم تر از دانستن اینکه گزارش را چطور باید به سبک هرم وارونه یا وال استریت ژورنال نوشت؛ نکاتی که خوب است هر فرد، پیش از ورود به حرفه خبرنگاری آن را بداند.

- ایسنا/اصفهان نکاتی هست مهم تر از دانستن اینکه گزارش را چطور باید به سبک هرم وارونه یا وال استریت ژورنال نوشت؛ نکاتی که خوب است هر فرد، پیش از ورود به حرفه خبرنگاری آن را بداند.

بخش زیادی از دانشی که لازمه خبرنگار شدن و خبرنگار ماندن است، جز با گذر زمان و آزمون وخطاهای فراوان به دست نمی آید، بااین وجود، جای کارگاه های انتقال تجربه ، که می تواند در کوتاه ترین زمان، علمی را که در هیچ کتابی نیامده، از سینه آن ها که در این حرفه استخوان خرد کرده اند، بیرون بکشد و به تازه کارها منتقل کند، در اغلب دوره های آموزش خبرنگاری خالی ست.

آنچه در ادامه می خوانید، توصیه های مفید و مشفقانه ای است که طی سالیان گذشته از همکاران پیر و جوان در رسانه های مختلف شنیده ام و روز خبرنگار، بهانه ای شد برای تجمیع و به اشتراک گذاری آن؛ باشد که به کار آید: یک دفترچه تلفن مخصوص داشته باشید مدت هاست که تلفن همراه، اغلب مردم را از داشتن دفترچه تلفن های قدیمی بی نیاز کرده اما برای خبرنگارها، اکتفا به ثبت شماره مصاحبه شوندگان در تلفن همراه یک خطای بزرگ است و نه تنها ثبت مکتوب شماره ها، بلکه شیوه ثبت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قبل از هر چیز!

قبل از هر چیز!